Adaptační kurz třídy 6.A v Hradci Králové

V pondělí 22. 9. se třída 6.A vydala na adaptační kurz do Hradce Králové, kde jsme strávili den s organizací PROSTOR PRO. Ráno jsme se sešli na nádraží a do Hradce dorazili vlakem. Po městě jsme se přesouvali městskou hromadnou dopravou. Celý program byl rozdělen do tří bloků.

1. blok – Seznamujeme se

První část programu byla zaměřená na seznámení a bližší poznání spolužáků. Vytvořili jsme si jmenovky a z papíru složili lodičky, na které jsme nakreslili, co máme rádi. V kroužku jsme pak každý svou lodičku představil ostatním.

Následovala pohybová aktivita na spolupráci. Třída se rozdělila do tří skupin, každá se postavila na jednu karimatku – tzv. vor. Cílem bylo otočit vor na druhou stranu, aniž by kdokoli „spadl do vody“. Pokud někdo spadl, začínali jsme znovu. Postupně jsme zjistili, že úspěch závisí na spolupráci mezi všemi skupinami.

Poté jsme hráli hru, ve které jsme se zdravili různými způsoby – například plácnutím, poklepáním nohou nebo úklonem. V časovém limitu jsme si se spolužákem popovídali na dané téma a pak jsme zjišťovali, co jsme si o sobě zapamatovali.

2. blok – Spolupráce v pohybu

Druhý blok probíhal venku. První výzvou bylo seřadit se podle výšky. Nebylo to úplně jednoduché, ale nakonec se to povedlo. Hned poté následovala podobná aktivita, tentokrát však beze slov a na laně – měli jsme se seřadit podle měsíců narození. I s několika chybkami jsme si poradili.

Další aktivita prověřila naši schopnost spolupráce. Měli jsme postavit věž z kostek tak vysokou, jako je nejmenší z nás. Ze začátku jsme stavěli víc věží najednou a než jsme se stihli domluvit na společném postupu, čas vypršel a věž se nám postavit nepodařilo.

Poslední úkol v tomto bloku byl opět týmový. Každá skupina měla před sebou prostěradlo s nakresleným kruhem, uprostřed kterého stála sklenička s vodou. Do kruhu jsme nesměli sahat, ale skleničku jsme měli dopravit k paní učitelce. Jen jedné skupině se to povedlo bez nehody.

Jeden venkovní úkol jsme bohužel nestihli.

3. blok – Reflexe a závěr

Závěrečná část dne byla věnována shrnutí. Společně jsme si řekli, co nám při spolupráci pomáhalo a co ji naopak komplikovalo. Na úplný závěr jsme sepsali, co bychom ve třídě nechtěli, a naopak, co bychom společně rádi zažili.

Den byl nabitý aktivitami, které nás nejen pobavily, ale hlavně nám pomohly lépe se poznat a naučit se spolupracovat. Děkujeme organizaci PROSTOR PRO za skvělý program!

6.A

fotogalerie zde

Aktualizováno: 9.10.2025 — 9:14
Základní škola a mateřská škola Častolovice © 2021
Facebook
Instagram