Londýn, Brighton a útesy Seven Sisters

12. – 16. 5. 2024

Vyjeli jsme v neděli kolem 11:30 z Častolovic a v Praze k nám přistoupila milá průvodkyně cestovní kanceláře Hello Trip paní Drahomíra Holubová. Pokračovali jsme do Nýřan, kde „dočasného“ řidiče vyměnili řidič Mirek a řidička Káťa. Ti nás vezli přes hraniční přechod Rozvadov, následně po německých dálnicích a neplánovaně (kvůli zácpě na dálnici) i venkovských silničkách (tam náš „dvoupatrák“ působil nemalý rozruch) přes Nizozemsko a Belgii do Francie. Trajektem z přístavu Calais jsme se přesunuli přes La Manche do britského Doveru a následně do Londýna.

Kolem deváté ráno jsme dost rozlámaní vystoupili z autobusu a hned jsme vyrazili na naši první celodenní prohlídku Londýna. Ta začala plavbou po Temži. Většinu nejdůležitějších staveb, které jsme neviděli z lodi, jsme potom obešli pěšky. Od Big Benu a Houses of Parliament k Westminster Abbey, kolem Downing Street No.10 na Trafalgar Square, přes St. James´ Park k Buckingham Palace, odtud na Piccadilly Circus a Leicester Square. Tam jsme měli rozchod na oběd a mohli zajít i do China Town. Po obědě jsme se vydali přes Covent Garden ke dvěma turistickým atrakcím. Tou první bylo London Dungeon, v němž jsou někdy trochu strašidelným způsobem herecky ztvárněny různé události z historie Londýna, a také jsme se zde chvíli motali v zrcadlovém bludišti a následně se „propadli do pekla.“ Poslední akcí dne byla asi půlhodinová jízda na vyhlídkovém kole London Eye. Z výšky až 135 m jsme zhlédli celý Londýn. Večer nás autobus zavezl do hotelu Ibis Budget London ve čtvrti Hounslow, poblíž letiště Heathrow. V tomto hotelu jsme ve dvou a třílůžkových pokojích měli zajištěn nocleh se snídaní.

V úterý ráno jsme za mírného deště vyrazili autobusem do města Brighton a na útesy Seven Sisters. Pršelo naštěstí jen cestou tam. Prošli jsme si toto přímořské letovisko, zhlédli Royal Pavilion a po obědě jsme navštívili akvárium Sea Life. Pak jsme po pobřeží přešli k vyhlídkové věži i360 a omrkli z výšky Brighton s přilehlými plážemi. Zpět k autobusu jsme šli po oblázkové pláži a někteří z nás si smočili nohy (někdo i kalhoty) ve slaných vodách kanálu La Manche. Potom následoval asi půlhodinový přesun na útesy Seven Sisters, což je skupina křídových útesů, které jsou součástí národního parku a nachází se na jižním pobřeží Anglie mezi městy Seaford a Eastbourne. Paní průvodkyně nám řekla, že tyto útesy jsou využívány ve filmech jako náhrada za slavnější Bílé útesy doverské, a že jsou dokonce bělejší než ty v Doveru. Na pobřeží docela foukalo, ale bylo teplo a hlavně NEPRŠELO. Dostalo se nám důrazného varování, abychom nechodili ke kraji útesů a pak už jsme si volným tempem vyšlápli kopeček nahoru k majáku, odkud byl nádherný výhled jak na okolní kopce s pasoucími se ovcemi, tak na moře. Cesta dolů od majáku byla o dost rychlejší a sešli jsme až na pláž. U majáku i na pláži jsme si udělali několik společných fotek, nasbírali kamínky a mušle na památku a příjemně vyfoukaní a unavení jsme nasedli do autobusu. Zpět do Londýna jsme se vrátili kolem osmé večer a do půl desáté jsme měli rozchod na večeři.

Ve středu ráno jsme si sbalené kufry naložili do autobusu a vyrazili pěšky na stanici metra Hounslow. Odtud jsme se s jedním přestupem na stanici Holborn přepravili do centra Londýna – vystoupili jsme na stanici St. Paul´s. Kolem St. Paul´s Cathedral, Monument to the Great Fire of London (památníku Velkého požáru Londýna v r. 1666) a Bank of England (centrální banka Spojeného království, založená r. 1694) jsme došli k historické pevnosti Tower a k mostu Tower Bridge. Tento zvedací most byl poslední atrakcí, kterou jsme v Londýně navštívili. Po prohlídce „vnitřností“ mostu jsme po nábřeží došli na stanici metra London Bridge, s přestupem na Bond Street jsme vystoupili na Marble Arch, kde bylo domluveno, že nás vyzvedne ve čtyři hodiny autobus. Závěrečný rozchod byl na Oxford Street, která začíná na rohu Hyde Parku u Marble Arch (Mramorový oblouk, který je momentálně v rekonstrukci jsme bohužel neviděli, protože byl schovaný pod plachtami) a je jednou z nejznámějších obchodních ulic světa. Zde jsme měli možnost utratit poslední libry za suvenýry a jídlo. Po této středeční celodenní túře Londýnem jsme krátce po 16. h nasedli do autobusu a následovala dlouhá cesta, v opačném pořadí destinací, zpět domů do Čech.

Setkání s rodiči a dalšími příbuznými proběhlo ve čtvrtek po šesté hodině odpoledne. Unavení, ale spokojení a plni krásných zážitků jsme se s touhou po kvalitním spánku vydali vstříc svým vlastním postelím a většina z nás dospávala a regenerovala ještě následující den. 😊 Od řidičů i paní průvodkyně jsme dostali krásné pochvaly při loučení ještě v autobuse, stejně tak i od učitelů, kteří s námi jeli, zpětně přišla pochvala za skvělé chování a spolupráci i z cestovní kanceláře. Opravdu se tenhle zájezd vydařil po všech stránkách, i s jedním malým zázrakem… Byli jsme v Anglii a NEZMOKLI jsme 😊

Pokud se Vám tento článek líbil a chcete se pobavit bezprostředními prožitky a hláškami, které během zájezdu zazněly a prohlédnout si pár vybraných fotek, klikněte ZDE.

Pokud chcete vidět mnoho dalších fotek, klikněte ZDE.

Pokud chcete zhlédnout unikátní video, klikněte ZDE.