V posledních letech zjišťuji, že se žáci čím dál hůře vyjadřují a v mnoha případech nemohou najít „ta správná slova“. Proto jsem před několika lety zavedla prezentace přečtených knih. Zpočátku jsou žáci dosti nesví, ale po první prezentaci se tzv. „otrkají“ a nakonec si tento způsob oblíbí. Protože vím, že si na tuto metodu musí zvyknout, zpočátku mohou mít v ruce připravenou osnovu. V 6.A se tohoto úkolu zhostili žáci velmi dobře. Vyslechli jsme celkem 16 prezentací (v rozmezí cca 3 minut). Úkolem žáků bylo dodržet danou osnovu – název díla, autor díla, hlavní postavy, stručný děj, vlastní názor na knihu a doporučení pro spolužáky. Z 16 žáků pouze dva v dotazníku uvedli, že by raději psali čtenářský deník. Co mě ale potěšilo, byla zpráva několika žáků o tom, že sice měli trému, ale nakonec ji zvládli a chtějí v prezentacích pokračovat. Co víc bych si mohla přát :).
Na přiložených fotografiích je i z výrazu žáků patrná jejich spokojenost.
Mgr. Ivona Kindlová